Exkurze na Letiště Václava Havla v Praze
V úterý 14.5. vyrazil 2. stupeň na exkurzi do Prahy Ruzyně na Letiště Václava Havla.
Po příjezdu jsme se rozdělili do dvou skupin, podle toho, kdo co chtěl vidět.
Naše skupina měla možnost nahlédnout na výcvik letušek a pilotů a prohlédnout si různé typy letadel opravdu zblízka. Od pana průvodce jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí. Například kolik hodin vydrží letadlo ve vzduchu (až 17 hodin), jakou značku mají česká letadla (OK) nebo kolik korun musí investovat pilot do svého vzdělání, než usedne do křesla pilota. Stát se pilotem je velmi obtížná a finančně náročná věc. Budoucí pilot musí nalétat 200 hodin a výcvik vyjde na 2,5 milionu korun. Tato částka všechny ohromila.
Na letišti se nám moc líbilo a doufáme, že si zajímavou exkurzi brzy zopakujeme.
Milada Friedbergerová, Kristýna Králová, Kristýna Korytarová – žákyně 9. ročníku
Dne 14.5. jsme vyrazili do Prahy na Letiště Václava Havla.
Po příjezdu jsme šli na vyhlídkovou terasu a pozorovali odlétající a přistávající letadla.
Poté jsme se s průvodcem vydali na vybranou trasu. Autobusem jsme projeli celé letiště včetně všech terminálů. Zjistili jsme, pro co jsou jednotlivé terminály určeny (např. pro odlety a přílety prezidenta, pro Schengenský prostor nebo pro soukromé lety) a jak fungují hasiči na letišti, jako nejmodernější a nejlépe vycvičená hasičská jednotka v republice.
Autobus nás také zavezl do největšího hangáru na letišti, kde může být opravováno až 6 letadel zároveň. Mohli jsme si prohlédnout různé komponenty a vybavení letadel. Dozvěděli jsme se například, že pneumatiky u podvozku letadel jsou naplněny nikoliv vzduchem, ale dusíkem. Ale to dává smysl, protože dusík nepodporuje oheň. A jedna pneumatika stojí jako nové auto. Kávovar v letadlech stojí 20.000 dolarů. Dozvěděli jsme se mnoho nových a zajímavých informací a exkurze se nám líbila.
Václav Vávra, Ondřej Štěpánek, Matyáš Turek – 9. ročník